fredag den 18. januar 2013

Gamle UFO'er

Lige siden jeg (igen) ordnede mit garnskab, har jeg spekuleret på noget gammelt halvfærdigt dominostrik fra dengang, jeg vejede 45 kg mere end nu......
Overvejelser... skulle jeg hylle det hele op og finde på noget andet eller....?
Begge UFO'er skulle have været sådan en slags poncho, jeg kunne holde mig varm med på Hjerk  (Ølejr) men - ja - så skete der jo en masse andet....
Og nu kan de når flere gange rundt om mig, så de skal ikke laves færdige....... what to do?

Og så gik det lige op for mig, at farverne i det "stille" strik passer lige til sofaen..... og det andet kunne vel passende blive (endnu) en strikkekurv til enkeltprojekter.

Der blev klippet og syet og målt.... og
snart var det klar til en tur i vaskemaskinen !!






Jeg er temmelig glad for resultatet. Det er så superblødt at røre ved - strikket i gotlandsk pelsuld -og den pude kommer jeg til at bruge hele tiden.

Og kurven - ja den er da fin, ikke ?



Så kan jeg godt leve med, at jeg var nødt til at hylle den første trediedel af  bestillingssjalet op, da jeg fandt en grov fejl  10 cm efter start.....

Hvad pokker - det er jo dejligt garn, og et herligt mønster, og jeg er begyndt forfra på det ;0)

Hav nu en dejlig dag derude - Vibeke


7 kommentarer:

  1. Hej Vibeke. Hvor er det smukt. Jeg sad og ærgrede mig på dine vegne over at du måske blev nødt til at trævle de fine strik op.
    Godt du var så kreativ, at finde på andet at bruge det til.
    Det er så smukt begge dele, Smuk kurv der bestemt ikke skal gemmes væk med strik i men stå fremme. Puden ser også lækker ud, med et helt enkelt mønster hist og pist. Så fint.
    Så gør den lille fejl nok ikke noget de næste par dage når du lige har skabt noget så fint og brugbart, vel.

    Ønsker også dig en dejlig week-end.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde Lis. Jeg er så glad for dine kommentarer. Det er dejligt at mærke en reaktion, og din er altid positiv. Tak for det ;0)
      Vibeke

      Slet
  2. Det var da en genial måde, at bruge det smukke strikketøj på.

    SvarSlet
  3. Genial maade at "genbruge" det paa. Ser herligt ud.

    SvarSlet
  4. Det er også en herlig følelse IKKE at skulle hylle op eller smide ud ;0). Og puden er jeg vild med - især efter at have hæklet knaphuller og syet knapper i - den er bare så fin og blød :0) Vibeke

    SvarSlet
  5. Du er da genial,det blev da rigtig godt, skønt med genbrug.

    SvarSlet
  6. Den blev fin. Det var en rigtigt god idé.

    SvarSlet