torsdag den 26. januar 2012

Skuldersjal - og skuldersjal..

Herlig dag - lys over land og en frisk vind - og rigtigt bidende koldt ! Dejligt med lidt vind ! Jeg trænger til at mærke vinden.. helst ved Vesterhavet - men mindre kan gøre det.....
Så hvis I på Vejlekanten spotter en lille tyk ældre dame , der isvøbt diverse tæpper står og gemmer sig et sted i vegetationen, så er det nok mig, der nyder blæsten akkompagneret af  lyden af tusind raslende blade......................
Og efter at have genlæst gårsdagens indlæg, er det vist meget tydeligt, at denne dame trænger til lige at blive blæst igennem og kølet lidt af ;0)

Og så er jeg blevet færdig med mit "Jeg-kan-ikke-beslutte-mig-og-vil-ikke-ryge-overspringsprojekt"... Billedet er ikke godt;- det med at drapere noget ud over en større flade, er ikke min stærke side.... Måske kan det tage sig ordentligt ud på min smukke datter, der (forhåbentligt) kommer en tur i morgen...... Vi ser....

Og så er der den uendelige historie med mit DROPS skuldersjal... de mange lapper, og hvor ufærdigt det ser ud sammensyet.  Nu forsøger jeg mig med at strikke små domino-ruder langs kanten af sjalet... Jeg tror, det vil komme til at se mere færdigt ud med en sådan kant - det tager bare lidt tid at lave dem. Der skal være 3 for hver tern, så det bliver 94 små tern ialt.... Og jeg er nødt til at vælge farve for hver ny tern, så der ikke kommer en lang mørk stribe - garnet skifter jo ikke så tit... Så derfor har jeg målt hvor meget garn, der bliver brugt til en tern... og ruller nu garnet op i små bundter, så jeg kan bestemme farveløbet rundt om sjalet... De oprindelige tern i tæppet er på 63 startmasker... og derfor bliver de små tern 1/3 af det minus en maske, til at give plads til de altid løsere kanter på ruderne dvs opslag på 21 masker. Jeg ved ikke hvor meget man kan fornemme på billedet.....  nu må vi se, hvad de næste dages indsats viser.....


Hav en dejlig lys dag derude  - Quinden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar