mandag den 30. januar 2012

Nye beboere... og det ski... skuldersjal... igen-igen !

Min nye beboer, som skal hedde Berta - blev leveret til døren     af den søde Pernille fra Silkeborg. Og idag kom så denne kommunale fætter, som jeg pga. min ryg har til livsvarigt lån ... super !


Stolen kan det hele - op og ned - vippe rygstøtte og sæde - låses fast - og armlænene kan justeres i højden !!  Så nu er der chance for at jeg kan holde til at sidde lidt længere ! SUPER !
For det er der i sandhed blevet brug for, med det skuldersjal, der bare byder på SÅ mange forhindringer.......
Jeg kan jo godt kende og mærke forskel på ret- og vrangside, men en diagonal midte er ikke så nem at finde op og ned på....... så jeg har smukt vendt en hel stribe "på hovedet" - og det kunne jeg først se, da jeg fik fat i mit formindskelsesglas, som giver mig et lidt mere anvendeligt synsfelt, ved at gøre tingene mindre...... summa summarum... hele formiddagen har jeg pillet op og syet sammen igen.... nu skulle det være rigtigt.......
Egentligt har jeg ikke noget imod at der er fejl i mine ting - det giver ofte lidt ekstra "personlighed" i det færdige arbejde.... men det skal være utilsigtet !!
Til gengæld kan jeg se, at den kant af små dominoruder, jeg havde sat min lid til, nok ikke kommer til at fungere.... den bliver for "slap" - ikke så markant, som jeg havde håbet....
Løsningen er muligvis at halvere den og så sy den på bagsiden, så det ligner en smal "tittekant" i stedet...... vi får se - dette projekt tager bare tid.....tid.....tid....

( Jeg ville ønske jeg var lidt bedre til det med layout.... men kan ikke få den skrifttype ind, jeg gerne vil, ej heller sætte billeder ind hvor  jeg vil.... er der mon nogen der kan hjælpe ?? )

Udenfor har musvitterne fået hormonforstyrrelser... de tror vist det er forår, selvom det er hundekoldt. Men smukt er det, med solen og sneen......
Nu er det vist tid til en halv time mere i den fine stol ( tror s'gi han skal hedde Gustav ) mens jeg funderer over, hvordan han skal betrækkes. Tænker lidt i hæklerier.... hmmmm?
Hav en dejlig solrig dag derude !

2 kommentarer:

  1. Hvad med sådan en kant rundt om de små firkanter?? er det for nuttet?

    http://www.ravelry.com/patterns/library/scallo-pie

    Berta og Gustav- gode tyske kanonnavne. Tillykke med dem.
    Jeg tror dog ikke det vil være så behageligt for popoen med et hæklet betræk til gustav.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - dét er for nuttet !! - Og det vidste du vist allerede godt Hehe.... ;0)
      Quinden

      Slet