torsdag den 24. januar 2013

Om udfordringer - eller "hvordan man holder en depression stangen" ;0)

Så blev jeg færdig med mit bestillingssjal  ( fra DROPS). Det er det 3. jeg har lavet i træk, og det hjælper altså at have strikket det samme mønster flere gange. Dette er blevet fejlfrit ;0)
 Der er brugt godt 200 g perlegrå alpaca mix, og det er strikket på pind 3,5.
Opskriften er lavet til Nepal, så det har taget lidt længere at nå den lange midterlinie, med det fine garn.
Men skidestolt - det er jeg ;0)

I morgen sender jeg det - og så har jeg tjent på at strikke for andre for første gang !
God følelse ;0)
Hvis jeg får flere bestillinger vil jeg bruge dem til at spare sammen til en lys-terapi-lampe....



Jeg udfordrer mig selv, og når jeg KAN - så kan jeg bevare lidt af min følelse af kompetence, og det er meget vigtigt for mig...
Især i denne mørke tid - hvor depressionen ligger og lurer på mig overalt.... eller rettere.... den ER der hele tiden.... og jeg skal på ingen måde se nyheder eller læse aviser eller høre om denne verdens uretfærdigheder, for så åbner der sig en sliske lige foran mig, og jeg rutcher ned - ned - ned.....
Måske er mine aktiviteter med Pinterest og ravelry og drømme om alt det jeg vil skabe, bare en flugt..
Ja - det ER en flugt VÆK fra det sted i mig, hvor alt føles smerteligt og meningsløst.... men det er også et rent VALG - også en flugt TIL noget, der kan holde mig i live - noget, der giver mening på et så konkret plan, at jeg formår at komme gennem dagene og holde fast i det, jeg er i gang med.....
Jeg har brug for til stadighed at udfordre mig selv - tænde på en eller anden ide og så se, om jeg kan gennemføre den.... trods mørket og mit ringe syn .... og det er så godt for mig, når det lykkes....

Når jeg læser tilbage i bloggen, kan jeg se, hvordan jeg er gået fra at dele tanker og  stemninger, nu har barberet mig ned til nærmest kun at bruge min blog som en slags " SE HVAD JEG KAN"-side...... ;0)

Det handler i den grad om, at jeg er nødt til at gøre min verden meget lille...... og kun åbne for/beskæftige mig med det, der kan gøre mig glad... uanset om det er en granny square eller 3 vers i en bestillingssang
eller en musvit i træet....
GLÆDEN er nøglen.... - at flygte fra verdenen er ikke nogen god plan... men når det er TIL glæden, er det nok ikke det dårligste alternativ til at ligge 4 måneder under dynen...
Så længe jeg kan finde GLÆDEN ved noget - så er jeg ikke overvældet af mørket.....

Det her gør mig glad ;0) - hav en god aften derude.... Vibeke








Ingen kommentarer:

Send en kommentar