onsdag den 1. februar 2012

Den sibiriske kulde....

Min yngste søn , der er en særlig dreng, er pt meget optaget af nyhederne. Han læser gerne tekst-tv om morgenen mellem 5 og 5. 30, og ynder så at orientere alle  (der betyder noget for ham) telefonisk om overskrifterne i løbet af togturen til Randers.
Således er både hans Far og jeg ( og sikkert mange ufriviilige pendlere) opdateret om verdenssituationen inden 7.30.... Mormor og Tante Tut må han først ringe til efter 10, så de får den om formiddagen. Og om eftermiddagen er det så storesøster og storebror, der får hans uforbeholdne mening om det hele, inden dagen rundes af med at taxachaufføren får refereret alle detaljer.
I disse dage er han særligt interesseret i den sibiriske kulde, der er på vej....... og det har afstedkommet hele 4 opkald i hans pauser idag ;0) - og det er usædvanligt.
Så da jeg gik ham lidt på klingen med, hvad det var, han syntes var så spændende, gik det op for mig, at han spekulerer på HVORDAN, man nu ved, at NU er den den sibiriske ( og ikke den danske) kulde, vi kan mærke. For man kan jo ikke se den....  Jeg synes han har en pointe dér ;0).
Al den snak om kulden og tanken om min lille datter, der snart skal til at cykle frem og tilbage til sit studiested, inspirerede mig til lige at filte nogle luffer.....( jeg kan alligevel ikke sove)...




Ak ja - mine evner med lay-out lader en del tilbage at ønske...... men nu er klokken 2.41 og jeg smutter i seng. Så skal der nålefiltes i morgen ;0)

Godnat fra Quinden

1 kommentar:

  1. Jeg synes også han har en pointe der, din særlige dreng ( smukt og dejligt udtryk)! Helt Sibirisk bliver det vist ikke, men det gør det jo ikke nemmere!!

    SvarSlet