søndag den 12. februar 2012

Forfrosne fugle...

Ja idag er det så en smule mindre koldt end den seneste uge, og nu har der da været lidt aktivitet ved foderbrædtet igen.  Jeg tror ganske enkelt, det har været for koldt til andet, end at sidde og puste sig op i hækkene her i parcelhus-land.
 Den lille rødkælk med de tynde,tynde ben har overlevet indtil nu, men den ser mig noget forkommen ud, så jeg sendte min livsledsager  i Plantorama igår, for at hente melorme.
 Halvdelen er nu i gang med at guffe lidt havregryn i sig under gaze, og den anden halvdel blev hældt ud på foderbrædtet !
Og så skete der absolut ingenting. Der lå melormene og frøs og INGEN fugle kom for at kigge.....
Men idag er der så kommet en jævn strøm af besøgende - så melorme kan altså også spises dybfrosne ;0)
Lige da jeg tog billedet fløj de fleste selvfølgelig væk... men et par gråspurve  var cool nok til at blive siddende  - herligt.




Ellers går dagen med at vente på at det bliver mandag. Jeg venter på GARN til at fylde skabet lidt op igen.
Og på en garnvinde og et krydsnøgleapparat, som jeg håber kommer i begyndelsen af ugen. Så skal der nemlig ryddes op i skabet - og laves fine nøgler, uden at det koster mig en tennisalbue !
Hav en dejlig solrig dag derude - Quinden'


2 kommentarer:

  1. Det var da en god ide med melorme. Sidste år, brugte jeg en formue på fuglefoder (med glæde)! I år er der nærmest ingen afsætning på det samme foder - det undrer mig meget! Det var da mindst lige så koldt sidste år!!

    SvarSlet
  2. Nemlig! Og det er så nemt at have dem længe, så længe det er under gaze. De skal have lidt havregryn og lidt hvedeklid og en kartoffel i skiver... så kører det af sig selv. Så kan jeg gå ind og tage en håndfuld, når jeg skal fodre.
    Jeg tror at kulden kom bag på mange af de mindste fugle.. rødkælke og mejserne især..... så måske er der gået mange til pga det. Det virker generelt som om der er færre.... men vi kan jo håbe de bare sidder og putter sig.......

    SvarSlet