lørdag den 11. februar 2012

Flettepil.. oh salighed

JEG ER RIG !!
Jeg har støvsuget diverse blå og gule sider samt QXL for garn den sidste uge... og så faldt jeg over en lille annonce i DenblåAvis....
Hans i Hundslund sælger ud af sin afdøde kones kreative efterladenskaber.... og jeg var den første, der ringede!
Det kan godt virke lidt barsk sådan pludselig at være aktør i det gamle ordsprog  "Den enes død, den andens brød" - men det var en virkelig dejlig oplevelse.
En af mine datters gode venner var så sød at give mig hjul, så jeg kunne komme dertil i dagslys, som er betingelsen for, at jeg overhovedet kan se noget.
Jeg købte 13 kg pil. 10 kg bundtet og sorteret americana i gode længder, og 3 kg sort dugpil.
Jeg ELSKER dugpil! Det tørrer så smukt op og bliver ved med at dufte længe. Min absolutte ynglingspil.



 Hans bød på kaffe og en nær og vedkommende snak i stuen, der var fyldt med hendes pileting, og det føltes bare godt at tale om den store kærlighed til pilen.
Både hendes, hans - og min.





Derudover købte jeg nogle af hendes pilebøger. Bl.a. "Fletværk" af Claus Titze... en inspirerende og anderledes bog om en pilekunstner, jeg længe har ønsket at gense. Og sidst men ikke mindst 6 kg vævegarn - ren natursilke- og noget af det tyndt som sytråd! Men jeg har en god hækle-idé til anvendelsen af det, som jeg vil komme ind på en anden dag.

Alt ialt en skøn dag at komme hjem fra.... og så med alt det pil !!
Jeg har en hel del lys pil selv endnu, men har længe manglet den mørke. Så det bliver fantastisk, når det bliver lidt varmere, og jeg kan lægge det i blød, samtidigt med at højbedene skal gøres  klar.
Livet ER godt - det BLIVER vår..... og i mellemtiden sætter jeg mig bare her i mørket og strikker videre på det uendelige skuldersjal, mens jeg planlægger og drømmer pile- og haveprojekter....... så rig, så rig....... det ER jeg ;0)

Hav en god eftermiddag derude i mørket - Quinden





3 kommentarer:

  1. Nøj, hvor var du heldig!.Sikke nogle fiberskatte at hjemføre. Dugpil og silke - ordene smager sødt! Tillykke med det gode køb.Jeg kan forestille mig, at Hans også havde en god dag dér. Jeg glæder mig til at se, hvad du får ud af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil helt sikkert komme på bloggen ! Er du også glad pilefletter ?
      Dejligt at du kommenterer - så føler jeg, min glæde kan deles med andre ;0)
      Quinden

      Slet
    2. Nej, jeg er ikke pilefletter. Ikke af mangel på lyst, men af mangel på tid:-)
      Det er dejligt med lidt småsnak i kommentarfeltet synes jeg også.

      Slet